სოციალურიპროექტისგეგმა


სახელი, გვარი
ნესტანკორძაია
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
ბათუმი
სკოლა
#10
პროექტისმონახაზი
პროექტისდასახელება
ჯანსაღიგარემო, ჯანსაღიცხოვრებისსაწინდარია
დავიცვათ ჩვენი ქალაქის  გეოგრაფიული გარემო  რომელშიც  ვმოღვაწეობთ ,-პრობლემა: დანაგვიანებული სკვერები და ქუჩები.
პროექტისშინაარსი
პროექტისფარგლებში, მოსწავლეებიგაეცნობიან მათი საცხოვრებელი გარემოს სისუფთავის მდგომარეობას დაშეისწავლიანეკოლოგიურმდგომარეობასბათუმისმიდამოებში, დაათვალიერებენიმმომენტისათვისარსებულმდგომარეობასამისშემდეგმოსწავლეებისპეციალურიაღჭურვილობითდაასუფთავებენ მიმდებარე ტერიტორიებს შეძლებისდაგვარად.დაურიგებენსაინფორმაციობუკლეტებსქალაქის ფარგლებშიქცევისწესებისშესახებ,  ყველასთვისხელმისაწვდომიიყოსდაარდაანაგვიანონ.აწარმოებენგამოკითხვას მოსახლეობასთან, მათთან სამომავლო გეგმებზე.
საგანი/საგნები
გეოგრაფია-ეკოლოგია
საფეხური/კლასი
მე-2  მე-9 .2
პროექტისგანხორციელებისდრო
3 კვირა
პროექტისსაფუძვლები
საგნობრივისტანდარტები
გეო.IX.3. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათს და აანალიზს საქართველოს ბუნებრივ პირობებ.
   ეცნობა მდგრადი განვითარების გარემოსდაცვით პრობლემებს, გამოყოფს მათგან საქართველოსთვის აქტუალურს და მსჯელობს გამომწვევ მიზეზებსა და შედეგებზე.
   აგროვებსინფორმაციას (სახელმძღვანელო, მასმედიადასხვა), მსჯელობსსაქართველოსბუნებრივ-კატასტროფულმოვლენებზე,გარემოსდაცვითპრობლემებზედამათიგადაჭრისშესაძლოგზებზე;



გეო.IX.5.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზს საქართველოში გეოეკოლოგიური პრობლემების  წარმოქმნის ბუნებრივ და ანთროპოგენურ წყაროებ.


  თანატოლებთანერთადადგენსდაშეძლებისდაგვარადახორციელებსგარემოსდაცვითმარტივპროექტებს (მიზანი, ამოცანები, გადაჭრისგზები, მოსალოდნელიშედეგები);


21-ე საუკუნისუნარჩვევები
  ინფორმაციისკლასიფიკაცია, ანალიზიდასინთეზირებაპრობლემებისგადასაჭრელადდაკითხვებზეპასუხებისგასაცემად.
  პასუხისმგებლობებისგაზიარებამუშაობისპროცესში.
ფართოსაზოგადოებისინტერესებისგათვალისწინება, პასუხისმგებლიანიმოქმედება.
  გულმოდგინებისადაპოზიტიურისამუშაოეთიკისდემონსტრირება (მაგალითად, პუნქტუალობადასანდოობა).
  ადეკვატურადდაპროდუქტიულადთანამშრომლობა;
  სხვადასხვასისტემასშორის,ურთიერთობისას        საღიმსჯელობადააღქმა;
თიერთდამოკიდებულებისგააზრება;

პროექტისსასწავლომიზნები/სწავლისშედეგები
მოსწვლეებიშეძლებენ:
გაეცნობიან  მიმდებარე ტერიტორიების  საერთო მდგომარეობას
დაასუფთავებენ ჯავახიშვილის ქუჩაზე არსებულ  სკვერს (ტბელ აბუსერიძის ტაძართან)
დაარიგებენ საინფორმაციო ბუკლეტებს და ჩაწერენ ინტერვიუს,მოქალაქეებთან, არსებული მდგომარეობის შესახებ. აწარმოებენ კვლევას რათა გამოსწორდეს მდგომარეობა ,იმუშავებენ მოსახლეობის ცნობიერების ამაღლებისათვის.

მიმართულებისმიმცემისაკვანძოკითხვები
ზოგადიკითხვა
 რა არის საჭირო რომ იყოს სისუფთავე ქუჩებში?
თემატურიკითხვები
როგორშევინარჩუნოსისუფთავე?
როგორ ავამაღლოთ ცნობიერება ადამიანებში?
შინაარსობრივიკითხვები
რაომელიგარემოსდაცვითიღონისძიებებიგამოგვადგება?
 რა უნდა გავაკეთოთ იმისათვის რომ ყველამ ერთად დაიცვას გარემო?

შეფასებისგეგმა
შეფასებისდროისჩარჩო (შეფასებისსტრატეგიები)
პროექტისმსვლელობისეტაპები
შეფასებისმეთოდ(ებ)ი
შეფასებისსაშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტისდასაწყისში
გონებრივიიერიში,შეკითხვებისდასმა,დისკუსია
ვ.მ.ვ. -ს სქემა
პროექტისმსვლელობისას
ჩანაწერებიდდღიური
ბუკლეტზემუშაობა
 მიმდებარე ქუჩის
დასუფთავება
პრზენტაციიმომზადება
დაკვირვებისჩეკლისტი, თანატოლთა,უკუკავშირისფორმა,თვითანალიზისრუბრიკა,თვითშეფასებისჩეკლისტი
ჩანაწერებისდღიურთანერთდ
(რუბრიკა)
პროექტისდასრულებისშემდეგ
პრეზენტაცია, რეფლექსიურიესე,
პროექტისშეფასებისრუბრიკა
ესესშეფასებისრუბრიკა,ბუკლეტისშეფასებისრუბრიკა
შეფასებისმოკლემონახაზი
დაუსვითშეკითხვებიჯგუფს, მოსწავლეებისსაჭიროებებისდასაბაზისოცოდნისგანსაზღვრისმიზნით.  ჯავახიშვილის ქუჩის  მდგომარეობა სკვერებში, პრობლემისგამომწვევიმიზეზებისშესახებსწავლისპროცესისმართებულადწარმართვისმიზნით. აზროვნებისზედადონისუნარ-ჩვევებისგანვითარებას. კვლევისრუბრიკამოსწავლეებსდამასწავლებელსეხმარებამონაცემებისშეგროვების, ანალიზისდაკვლევისუნარ-ჩვევებისმონიტორინგში. მოცემულუნარ-ჩვევებსჯგუფისწევრებიბუკლეტისშემუშავებისპროცესშიგამოიყენებენ. ბუკლეტზემუშაობისას, მოსწავლეებიგამოიყენებენკრიტერიუმებისჩამონათვალსდარუბრიკისფორმასპროცესისმართებულადწარმართვის, ყველასაჭიროელემენტისგათვალისწინებისდასაბოლოოპროდუქტისხარისხისუზრუნველყოფისმიზნით. ამასთანავე, ბუკლეტისკრიტერიუმებისჩამონათვალიდარუბრიკაგამოიყენებამასწავლებლისმიერბროშურისშესაფასებლად.

სასწავლოცხრილებისპერიოდულადშემოწმებამასწავლებელსდაეხმარებამოსწავლეებისმიერშესწავლილისაკითხებისშემეცნებისდონისდასირთულეებისგანსაზღვრაში, სწავლებისპროცესისშესაბამისადმოდიფიცირებისმიზნით. მოსწავლეებიპრეზენტაციებისდაგეგმვისპროცესშიგამოიყენებენპრეზენტაციისსაკითხებისჩამონათვალსდარუბრიკისფორმას, პრაქტიკულიმუშაობისდამიღებულიშედეგისთვითშეფასებისმიზნით. მასწავლებელიკი, აწარმოებსინდივიდუალურშეფასებასმოცემულიფორმებისდახმარებით. პრეზენტაციისწარმოდგენამოსწავლეებისმიერჩატარებულიმუშაობისშემაჯამებელაქტივობასწარმოადგენს. ბუკლეტისდაპრეზენტაციისრუბრიკებიმოიცავსჯგუფურიდაინდივიდუალურიშეფასებისინდიკატორებს. პროექტზემუშაობადასრულდებასაინფორმაციობუკლეტებისისშექმნით, რომელიცმოსწავლეებისმიერდაუფლებულიახალიცოდნისდაუნარ-ჩვევებისდემონსტრირებასემსახურება. მოსწავლეებიუპასუხებენსაანალიზოშეკითხვებსსწავლისშედეგებისუკეთესადგასაცნობიერებლად
სხვასაკითხები
წინარეცოდნა
 კომუნიკაციის და ინტეგრაციის უნარ-ჩვევები.
ინფორმაციისკველევა-ძიებისადადახარისხებისუნარი
ტექნიკურიუნარ-ჩვევები
ინტერნეტძიება
სასწავლოპროცედურები
კვირა 1: პროექტისგაცნობა
შეკითხვებისდასმისგზითგანსაზღვრეთმოსწავლეებისსაბაზისოცოდნამშობლიურქალაქშიდაბინძურებისშესახებ. განიხილეთზოგადიშეკითხვა,რატომუნდადავიცვათგარემო?? შეკითხვებზეპასუხებისსაფუძველზეშეადგინეთ ვ-მ-ვ ცხრილიმთელიჯგუფისთვისდასთხოვეთმოსწავლეებსჩაინიშნონსამუშაორვეულებში. განიხილეთდაგაეცანით, რაინფორმაციასფლობენმოსწავლეებიდაბინძურებითგამოწვეულიდაავადებებისშესახებ.მიუთითეთმოსწავლეებს, შეაგროვონმონაცემები.გააკეთეთკვლევისპროცესებისმოდელირებამოსწავლეებისთვის, თქვენიქალაქისმონაცემებისწარმოდგენისსაფუძველზე.
კვირა 2 -3 . მიმდებარე ქუჩების დასუფთავება საინფორმაციო ბროშურების დარიგება გასაუბრება უფროს თაობასთან.
    როგორშევინარჩუნოსისუფთავე ქალაქში?
    რომელინარჩენიპროდუქტებიიწვევსჯანმრთელობისპრობლემებს?
    რომელიგარემოსდაცვითიღონისძიებებიგამოგვადგება?
ჩანაწერებისგასაკეთებლადსაშუალებამიეცითმოსწავლეებს, მოიძიონინტერნეტშიმასალადაშეისწავლონქალაქისფარგლებში არსებულისანაგვეყუთებისრაოდენობისსაკმარისობა.
კვირა 3. პრობლემისშესწავლა,  კონკრეტულ ქუჩაზე  კვლევის ჩატარება 
მოსწავლეებისჯგუფებიწარმოადგენენ მშობლიურ ქალაქში სისუფთავის მდგომარეობას ნაგავსაყრელებისშესახებმიებულცოდნასსაინფორმაციობროშურებშიდაგაუზიარებენერთმანეთს. განუმარტეთჯგუფს, რომბროშურებისშექმნისგზით, მოსწავლეებიგანსაზღვრავენპრობლრმისგანმასხვავებელნიშნებს. 
მოცემულეტაპზემოსწავლეებიგარემოსდამცველითანამშრომლებისროლშიშექმნიანსაინფორმაციობროშურებსმოცემულირეგიონისერთ-ერთიქალაქის ქუჩის პრობლემისწარმოსაჩენად.


დიფერენცირებულისწავლება
სპეციალურისაჭიროებებისმქონემოსწავლეები
კლასში არ არისსპეციალურისაჭიროებისმქონემოსწავლე

არაქართულენოვანიმოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვისსწავლებისენაარარისმშობლიური)
კლასშიარარისარაქართულენოვანიმოსწავლე
ნიჭიერიმოსწავლეები
სთხოვეზედამხედველობაგაუწიოსკლასსპროექტზემუშაობისას, მოიძიოსდამატებითიინფორმაცია.
სასწავლოპროექტისთვისსაჭირორესურსები
აპარატურულიუზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაცპროექტისფარგლებშიგამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერებისბარათი/ჩიპი
მობილურიტელეფონი
ფოტო/ვიდეოკამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციისმოწყობილობა
ლაზერულიდისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------        
პროგრამულიუზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაცპროექტისფარგლებშიგამოიყენებთ)
ტექსტურირედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ. ცხრილები
ვიდეო/აუდიორედაქტორი
ტესტირებისპროგრამა
გრაფიკულირედაქტორი
საგამომცემლოპროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციოპროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდურიმასალები

ინვენტარი/მასალები
ხელთათმანებიფუთაცოცხიდასხვა დაკვირვების დღიური კალამი და სხვა.
ინტერნეტრესურსები

სხვარესურსები
.




No comments:

Post a Comment

a