პროექტი- შავი ზღვის სანაპირო ზოლის დასუფთავება-ნახვა
სასწავლო
პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი,
გვარი
|
ნესტან
კორძაია
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა,
სოფელი
|
ბათუმი
|
||
სკოლა
|
#10
|
||
პროექტის
მონახაზი
|
|||
პროექტის დასახელება
|
|||
შავი ზღვის სანაპირო
ზოლის დასუფთავება კერძოდ- ბათუმის
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
პროექტის ფარგლებში, მოსწავლეები გაეცნობიან შავი ზღვის საერთო მდგომარეობას
და შეისწავლიან სანაპირო ზოლის ეკოლოგიურ
მდგომარეობას ბათუმის ბულვარის მიდამოებში და დაათვალიერებენ იმ მომენტისათვის არსებულ მდგომარეობას. ამის შემდეგ მოსწავლეები
სპეციალური აღჭურვილობით დაასუფთავებენ სანაპირო ზოლს. სანაპირო
ზოლთან ახლოს დაგამენ ურნებს რათა ყველასთვის ხელმისაწვდომი იყოს და არ დაანაგვიანონ.
დაურიგებენ
საინფორმაციო ბუკლეტებს პლაჟზე ქცევის წესების შესახებ, ჩაწერენ ინტერვიუს დამსვენებელთან და აწარმოებენ გამოკითხვას.ზღვის სანაპირო ზოლზე გარდა ბუკლეტებისა ისინი
დაამონტაჟებენ რეკლამას შესასვლელებში გაფრთხილების ნიშნებით „არ დავანაგვიანოთ
სანაპირო“ 2 კვირის შემდეგ მოსწავლეები შექმნიან დიაგრამას „მანამდე და მას შემდეგ“რა
შედეგი მოიტანა მათ მიერ დადგმულმა რეკლამამ.
|
|||
საგანი/საგნები
|
|||
გეოგრაფია-ეკოლოგია
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
მე-2 მე-9
|
|||
პროექტის განხორციელების
დრო
|
|||
3 კვირა
|
|||
პროექტის
საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი სტანდარტები
|
|||
● ჩამოთვლის
საქართველოში მომუშავე ბუნებისდაცვით ორგანიზაციებს და ეცნობა მათი მუშაობის სტრატეგიებს;
შეუძლია საჭიროებისამებრ მათ მიმართოს;
● თანატოლებთან
ერთად ადგენს და შეძლებისდაგვარად ახორციელებს გარემოსდაცვით მარტივ პროექტებს (მიზანი,
ამოცანები, გადაჭრის გზები, მოსალოდნელი შედეგები);
●
ბიოლ.IX.9.მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს გარემო ფაქტორების
მნიშვნელობა ადამიანის ჯანმრთელობისათვის.
მსჯელობს
ეკოლოგიურად სუფთა გარემოს შენარჩუნების მნიშვნელობაზე ადამიანის ჯანმრთელობისათვის
და აკეთებს დასკვნას;
● ინფორმაციის კლასიფიკაცია, ანალიზი და
სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე პასუხების გასაცემად.
● პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის
პროცესში.
● ფართო საზოგადოების
ინტერესების გათვალისწინება, პასუხისმგებლიანი მოქმედება.
● გულმოდგინებისა და პოზიტიური სამუშაო ეთიკის
დემონსტრირება (მაგალითად, პუნქტუალობა და სანდოობა).
● ადეკვატურად და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;
● სხვადასხვა სისტემას შორის ურ● საღი მსჯელობა და აღქმა;
თიერთდამოკიდებულების
გააზრება;
|
|||
პროექტის სასწავლო
მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
მოსწვლეები შეძლებენ:
სანაპირო ზოლის ეკოლოგიური მდგომარეობის შესწავლას
,
გარემოსდაცვითი ღონისძიებები განხორციელებას
შექმნან მიზნობრივ-საინფორმაციო
ბუკლეტები
|
|||
მიმართულების მიმცემი
საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
რატომ უნდა დავიცვათ გარემო?
|
||
თემატური კითხვები
|
როგორ შევინარჩუნო სისუფთავე პლაჟზე?
|
||
შინაარსობრივი კითხვები
|
რომელი ნარჩენი პროდუქტები
იწვევს ჯანმრთელობის პრობლემებს?
რაომელი გარემოსდაცვითი
ღონისძიებები გამოგვადგება?
|
||
შეფასების
გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო
(შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის
ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
გონებრივი იერიში,შეკითხვების
დასმა,დისკუსია
|
ვ.მ.ვ. -ს სქემა
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
ჩანაწერებიდ დღიური
ბუკლეტზე მუშაობა
სანაპირო ზოლის დასუფთავება
პრზენტაციი მომზადება
|
დაკვირვების ჩეკლისტი,
თანატოლთა,უკუკავშირის ფორმა,თვითანალიზის რუბრიკა,თვითშეფასების ჩეკლისტი
ჩანაწერების დღიურთან
ერთდ
(რუბრიკა)
|
|
პროექტის დასრულების
შემდეგ
|
პრეზენტაცია, რეფლექსიური
ესე,
|
პროექტის შეფასების
რუბრიკა
ესეს შეფასების რუბრიკა,ბუკლეტის
შეფასების რუბრიკა
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
დაუსვით
შეკითხვები ჯგუფს, მოსწავლეების საჭიროებების
და საბაზისო ცოდნის განსაზღვრის მიზნით. მოსწავლეები შეადგენენ ვ-მ-ვ (ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე) ცხრილს,
სანაპირო ზოლის პრობლემის გამომწვევი მიზეზების
შესახებ სწავლის პროცესის მართებულად წარმართვის მიზნით. პროექტზე მუშაობის
შუალედურ ეტაპზე, დაუბრუნდით ვ-მ-ვ ცხრილს
არსებულ შეკითხვებზე პასუხების გასაცემად. შეკითხვები ძირითადად სასწავლო პროგრამის
განმსაზღვრელი შეკითხვების თემატურ საფუძველზეა ფორმულირებული და უზრუნველყოფს მოსწავლეების
აზროვნების ზედა დონის უნარ-ჩვევების განვითარებას. კვლევის რუბრიკა მოსწავლეებს და მასწავლებელს ეხმარება
მონაცემების შეგროვების, ანალიზის და კვლევის უნარ-ჩვევების მონიტორინგში. მოცემულ
უნარ-ჩვევებს ჯგუფის წევრები ბუკლეტის
შემუშავების პროცესში გამოიყენებენ. ბუკლეტზე
მუშაობისას, მოსწავლეები გამოიყენებენ კრიტერიუმების ჩამონათვალს და რუბრიკის ფორმას
პროცესის მართებულად წარმართვის, ყველა საჭირო ელემენტის გათვალისწინების და საბოლოო
პროდუქტის ხარისხის უზრუნველყოფის მიზნით. ამასთანავე, ბუკლეტის კრიტერიუმების ჩამონათვალი და რუბრიკა გამოიყენება მასწავლებლის
მიერ ბროშურის შესაფასებლად.
სასწავლო
ცხრილების პერიოდულად შემოწმება მასწავლებელს დაეხმარება მოსწავლეების მიერ შესწავლილი
საკითხების შემეცნების დონის და სირთულეების განსაზღვრაში, სწავლების პროცესის შესაბამისად
მოდიფიცირების მიზნით. მოსწავლეები პრეზენტაციების დაგეგმვის პროცესში გამოიყენებენ პრეზენტაციის საკითხების ჩამონათვალს და რუბრიკის
ფორმას, პრაქტიკული მუშაობის და მიღებული შედეგის თვითშეფასების მიზნით. მასწავლებელი კი, აწარმოებს ინდივიდუალურ
შეფასებას მოცემული ფორმების დახმარებით. პრეზენტაციის წარმოდგენა მოსწავლეების მიერ
ჩატარებული მუშაობის შემაჯამებელ აქტივობას წარმოადგენს. ბუკლეტის და პრეზენტაციის რუბრიკები მოიცავს ჯგუფური და ინდივიდუალური
შეფასების ინდიკატორებს. პროექტზე მუშაობა დასრულდება საინფორმაციო ბუკლეტების ის შექმნით, რომელიც მოსწავლეების მიერ დაუფლებული
ახალი ცოდნის და უნარ-ჩვევების დემონსტრირებას ემსახურება. მოსწავლეები უპასუხებენ
საანალიზო შეკითხვებს სწავლის შედეგების უკეთესად გასაცნობიერებლად
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
ინფორმაციის კველევა-ძიებისა
და დახარისხების უნარი
ტექნიკური უნარ-ჩვევები
ინტერნეტ ძიება
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
კვირა
1: პროექტის გაცნობა
შეკითხვების დასმის გზით განსაზღვრეთ მოსწავლეების
საბაზისო ცოდნა მშობლიურ ქალაქში არსებულ სანაპირო ზოლის დაბინძურების შესახებ. გააცანით მოსწავლეებს ახალი ტერმინები
და ცნებები, რომელსაც პროექტზე მუშაობის ფარგლებში გამოიყენებენ და განსაზღვრეთ რეგიონის
უმსხვილესი სანაპირო ზოლი. განიხილეთ ზოგადი შეკითხვა,რატომ უნდა დავიცვათ გარემო?? შეკითხვებზე პასუხების საფუძველზე შეადგინეთ ვ-მ-ვ
ცხრილი მთელი ჯგუფისთვის და სთხოვეთ მოსწავლეებს ჩაინიშნონ სამუშაო რვეულებში. განიხილეთ
და გაეცანით, რა ინფორმაციას ფლობენ მოსწავლეები დაბინძურებით გამოწვეული დაავადებების
სეხაებ. ფლიპჩარტზე ჩაინიშნეთ მოსწავლეებისთვის
ნაცნობი ინფორმაცია, ხოლო მოსწავლეები საკუთრ სამუშაო რვეულებში გააკეთებენ ანალოგიურ
შენიშვნებს. შემდეგ განიხილეთ, რა სურთ მოსწავლეებმა შეისწავლონ მოცემულ თემატურ
საკითხებზე და ჩაწერეთ მ (მინდა ვიცოდე) გრაფაში.
მიუთითეთ მოსწავლეებს, შეაგროვონ მონაცემები.გააკეთეთ
კვლევის პროცესების მოდელირება მოსწავლეებისთვის, თქვენი ქალაქის მონაცემების წარმოდგენის
საფუძველზე. ასწავლეთ, როგორ მოიძიონ ფაქტები Google*-ის, ან სხვა საძიებო ვებ-გვერდების გამოყენებით. მიუთითეთ, მოიძიონ ყველაზე ახალი ინფორმაცია
(ანუ ყურადღება გაამახვილონ ვებგვერდის ტექსტურ მინიშნებაზე „საბოლოო განახლების
თარიღია“ და შეამოწმონ მიღებული ინფორმაცია, რამდენიმე სხვდასხვა წყაროს გამოყენებით.
კვირა 2: სანაპირო ზოლის შესახებ კვლევის ჩატარება
შეისწავლეთ მასალები მოსწავლეებთან ერთად და წარმოადგინეთ
ჩანიშვნების გაკეთების დემონსტრირება შესაბამისი გზამკვლევის გამოყენებით. მოცემული
დაეხმარება მოსწავლეებს იმ ზოგად და თემატურ შეკითხვებზე პასუხების განსაზღვრაში,
რომელიც პროექტის დაწყებისას გააცანით:
●
როგორ შევინარჩუნო სისუფთავე
პლაჟზე?
●
რომელი ნარჩენი პროდუქტები იწვევს ჯანმრთელობის პრობლემებს?
●
რაომელი გარემოსდაცვითი ღონისძიებები გამოგვადგება?
ჩანაწერების
გასაკეთებლად საშუალება მიეცით მოსწავლეებს, მოიძიონ ინტერნეტში მასალა და შეისწავლონ
ქალაქის სანაპიროზე არსებული სანაგვე ყუთები, შეახსენეთ, გამოიყენონ კვლევის ჩატარების
რუბრიკა საკუთარი სტრატეგიების შეფასების მიზნით.
კვირა 3-4:
სანაპირო ზოლის პრობლემის შესწავლა, ბროშურის
მომზადება
მოსწავლეების ჯგუფები წარმოადგენენ სანაპირო
ზოლის შესახებ მიცემულ ცოდნას საინფორმაციო ბროშურებში და გაუზიარებენ ერთმანეთს.
განუმარტეთ ჯგუფს, რომ ბროშურების შექმნის გზით, მოსწავლეები განსაზღვრავენ პრობლრმის
განმასხვავებელ ნიშნებს.
მოცემულ ეტაპზე მოსწავლეები გარემოს დამცველი თანამშრომლების როლში შექმნიან საინფორმაციო ბროშურებს
მოცემული რეგიონის ერთ-ერთი ქალაქის პრობლემის წარმოსაჩენად.
ჯგუფის წინაშე გააკეთეთ ბროშურის შექმნის
დემონსტრირება, მოსწავლეების მიერ შევსებული საინფორმაციო/ფაქტების ცხრილიდან მონაცემების
გადატანის, დაავალეთ ჯგუფებს, მცირე ჯგუფებში იმუშაონ ბროშურებზე და იხელმძღვანელონ
ბროშურის საკითხების ჩამონათვალით და რუბრიკით, სამუშაოს ორგანიზების, ხარისხის და
თანამშრომლობითი მიდგომის უზრუნველსაყოფად.
სთხოვეთ ჯგუფებს, წარუდგინონ შესწავლილი
პრობლემები კლასს. მოამზადეთ ბროშურების ასლები პრეზენტაციისთვის, ან გამოიყენეთ
პროექტორი ციფრული ფაილისთვის. მოიწვიეთ უფროსები და წაახალისეთ დასვან შეკითხვები
წარმოდგენილი თემატიკის გარშემო. პრეზენტაციების დასრულების შემდეგ, გააგრძელეთ დისკუსია
ქალაქების შედარების მიზნით.
|
|||
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||
სპეციალური საჭიროებების
მქონე მოსწავლეები
|
კლასში არ არის სპეციალური
საჭიროების მქონე მოსწავლე
|
||
არაქართულენოვანი მოსწავლეები
(მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
კლასში არ არის არაქართულენოვანი
მოსწავლე
|
||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
სთხოვე ზედამხედველობა გაუწიოს კლასს პროექტზე მუშაობისას,
მოიძიოს დამატებითი ინფორმაცია.
|
||
სასწავლო
პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც
პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
||
ბეჭდური მასალები
|
|||
ინვენტარი/მასალები
|
ხელთათმანები ფუთა
ცოცხი დასხვა
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
|||
სხვა რესურსები
|
.
|
||
სოციალური პროექტის გეგმა




No comments:
Post a Comment